måndag 3 december 2012

Julklappsböcker

Blev inspirerad av enligto som idag skriver om böcker och julklappar.

Jag tycker alltid det är rätt att både ge och få böcker i julklapp och ser ofta till att ge. Ett tips på en kul bokklapp som jag gett några gånger är ett gäng böcker av samma författare, till exempel Hammarbyserien av Carin Gerhardsen.

Ju mer jag tänker på det skulle jag vilja testa att bara köpa böcker i julklapp ett år, åt alla (möjligtvis barnen undantagna). Jag brukar alltid försöka tänka efter vilken typ av bok jag köper till vem, jag vill att den ska passa mottagaren. Hittills i år har jag endast handlat barnböcker, klassiker som Klas Klättermus och Nicke Nyfiken.

Själv ser jag fram mot Torka aldrig tårar utan handskar del 2, men den kommer först 10 januari. Tänk vad bokbranschen hade kunnat tjäna på att släppa den inför julhandeln! I övrigt skulle jag vilja läsa Göran Rosenbergs Augustprisade Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz samt Johannes Anyurus En storm kom från paradiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar