torsdag 6 december 2012

Jag är Zlatan Ibrahimovic

Jag är Zlatan Ibrahimovic´ : min historia
Zlatans bok utgiven på Albert
Bonniers förlag.
Jag är lite sen på bollen (ha ha ha) och har först nu läst Zlatanboken. Eftersom jag inte har något nämnvärt fotbollsintresse har jag tvekat, men  jag är glad att jag till slut valde att läsa den. Det är en mycket intressant bok som precis som väntat handlar om Zlatans liv. Det är mycket fotboll men även familj, TV-spel, rekrytering av barnflicka och husköp i Malmö.

David Lagercrantz har gjort ett väldigt bra jobb, det känns som att det är Zlatan själv som pratar till läsaren. Det är intressant att höra Zlatans förklaringar och syn på saker man snappat upp i media. En ökad kunskap för fotbollsvärlden som innefattande klubbar, vikten av att ha en bra agent, transferfönster, övergångssummor med mera har verkligen varit intressant att få.

Det är en berättelse om killen som inte alltid passar in, men som når sin fulla potential just när han tillåts att vara precis den han är. Det är en varm, positiv läsupplevelse som överraskade mig positivt.

Boken återfinns hos adlibris, bokus och cdon.

2 kommentarer:

  1. Jag håller precis på och läser denna, eller lyssnar egentligen, och jag är också väldigt glad att jag till slut kom till skott :)

    SvaraRadera
  2. Jag läste den också med öronen. Jonas Malmsjö riktigt bra uppläsare tycker jag.

    SvaraRadera