fredag 16 november 2012

Att läsa (om) böcker





Det är kul att det på senare år kommit renodlade magasin riktade till läsare. Vi Läser är alltid matig med bla en gedigen författarintervju. Denna gång är det Karl Ove Knausgård som intervjuas av Jerker Virdborg. Tycker det är kul när de använder sig av författare som intervjuare, har sett det i tidigare nummer också.

Jag har inte läst något ur jättesviten (sista boken är över 1000 sidor) tMin Kamp så det var okänt för mig att Knausgård bor i Sverige.

Denna typ av tidningar inspirerar och min lista över vill-läsaböcker förlängs.

2 kommentarer:

  1. Tack för grattishälsningen!:)

    Vad roligt att hitta tillbaka hit! Jag vet att jag varit här någon gång tidigare, men tappat bort dig. Nu har jag suttit och läst inlägg efter inlägg en lång stund och jag har fått så många bra tips.

    Jag är som du. Jag älskar böcker. Att läsa dem såklart, men även udda format, doft, omslag och allt annat. Jag älskar skönlitterära böcker men även fina sk coffetable böcker.

    Har dock tyvärr tappat bort läsningen. Jag har alltid haft flera böcker på gång, men tappade bort läsandet när min dotter (som nu är 3,5) var bebis. Hon sov nästan aldrig på nätterna, så att läsa en stund innan jag somnade försvann. När jag väl fick lägga mig så somnade jag som en klubbad.

    När vi väl kom ut ur denna period av sömnlöshet, för ungefär ett år sedan, så separerade jag och min sambo. Då var jag helt enkelt för orolig i själen för att kunna koncentrera mig på en bok. Det blev mer inredningstidningar och vackra bilder som fångade mitt intresse.

    Men oj vad sugen jag blev på att läsa igen när jag läst alla dina fina tips! En bok i bilen har jag dock alltid på gång, älskar att lyssna.

    Oj...det här blev en massa svammel... Ville egentligen bara tacka för grattiset! :)

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Tack för din långa kommentar!

    Jag tappade också bort läsningen (har en som är snart fyra och en som är snart 1,5 år). Kände hur jag till slut bara var mamma (är fortfarande mammaledig med yngsta) och behövde något eget intresse. Startade sen denna blogg som en sporre, och hittade tillbaka till läsningen.

    Apropå coffetableböcker, har du läst/bläddrat i Ljust och fräscht av Lindström och Schyffert?

    Hoppas även du hittar tillbaka till läsningen!

    /Maria

    SvaraRadera