söndag 13 januari 2013

Innan allt har blommat ut

Novell av Inger Frimansson.
Jag har genom åren läst en hel del av Inger Frimansson. Hon skriver psykologiska spänningsromaner som kan vara riktigt vardagligt otäcka. Till exempel har en scen ur en av hennes böcker etsat sig fast så pass att jag alltid är lite rädd i mötet med gamla bekanta.

Det här är varken en roman eller något i spänningsgenren utan en novell, utgiven av Novellix. Den handlar om Claire som är iväg på en resa utomlands och tänker på livet hemma, specifikt på hennes älskare som hon inte talat om för att hon rest iväg.

Jag har gillat många av de Inger Frimansson-böcker jag tidigare läst som Fruktar jag intet ont, Mannen med oxhjärtat, Skuggan i vattnet och Råttfångerskan (vars fristående fortsättning Det kalla landet jag ser fram mot att läsa), men denna novell lämnade inget avtryck hos mig. Den bara passerade förbi. Tycker att romanformatet passar Inger Frimansson mycket bättre.

Novellen finns att få tag på hos Novellix, adlibris, bokus och cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar